Selasa, 26 Januari 2016

FMLLP jamin agihan subsidi pada Februari

Ketua pegawai eksekutif Usahasama Liabiliti Bola Sepak Malaysia (FMLLP), Kevin Ramalinggam beri jaminan pembayaran pertama bagi pengagihan subsidi 30 peratus atau sejumlah RM21juta untuk pasukan Liga Perdana dan Super akan selesai pada Februari depan.

Masih belum ada sebarang pembayaran penuh bagi jumlah sama rata membabitkan setiap pasukan, Kevin menegaskan segalanya akan selesai pada bulan pertama sebaik liga musim 2016 membuka tirai.

Dengan jumlah sama rata pada pembukaan awal musim yang hanya di bezakan mengikut liga, jumlah kedua akan di lunaskan sebaik saingan liga 2016 menutup tirai dengan pembayaran mengikut prestasi pasukan terlibat.

"Pembayaran akan dilakukan pada bulan pertama Liga bermula, agihan yang selebihnya akan diberikan mengikut merit," kata Kevin.

Pengagihan bagi musim 2016 menyaksikan FMLLP diberi jumlah peratusan tertinggi dengan 40 peratus, 30 peratus untuk pasukan dan kelab, 20 peratus untuk menjayakan liga dan 10 peratus untuk pembangunan pengadil dan remaja.

Sementara itu isu pemberian bola perlawanan yang masih belum selesai ketika ini dianggap bukan perkara besar oleh Kevin memandangkan jenis dan jenama bola yang di gunakan adalah sama seperti 2015.

Bagaimanapun Kevin sekali lagi letak jaminan, hal itu akan selesai sebelum bermula liga walau kebiasaannya setiap pasukan akan menerima 20 biji bola perlawanan yang baru 2 minggu sebelum bermula liga bagi mencari kesesuaian antara pemain.

Sumber : stadiumastro

Kongsikan Dengan Rakan Anda
Facebook Twitter Google LinkedIn Pinterest

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger Widget