Ahad, 5 Februari 2017

Rasa kecewa disebalik kemenangan

Di sebalik kemenangan 3-2, ketua jurulatih Perak, Karl Heinz Weigang nyata kecewa dengan persembahan buruk kesebelasan anak didiknya pada aksi berdepan Melaka di Stadium Perak, semalam.

Tanpa berselindung, jurulatih Jerman itu menyatakan kekecewaannya dengan prestasi ditunjukkan kesebelasan pemain yang disifatkannya  sebagai ‘bukan bermain bola.’

“Satu perlawanan bola sepak yang buruk. Hilang kawalan, buat kesilapan di sana sini, ‘benar’kan lawan menjaringkan gol. Saya harap dapat saksikan rakaman perlawanan (untuk lihat apa sebenarnya yang berlaku). Ramai pemain sudah tidak boleh berlari lagi.

“Ini bukan bola sepak. Bola sepak adalah penguasaan bola, hantaran tepat, bergerak ke sana sini pada setiap masa. Malangnya, itu tidak berlaku. Pemain hanya berdiri dan mengharapkan hantaran jauh (long ball).

“Saya pasti ramai penyokong gembira dengan kemenangan ini. Tapi bukan saya, mengecewakan. Salah saya, mungkin. Mujur kita akhirnya dapat raih tiga mata,” katanya pada sidang media sejurus tamat perlawanan, semalam.

Sumber : sinar harian

Kongsikan Dengan Rakan Anda
Facebook Twitter Google LinkedIn Pinterest

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger Widget